Ramowy rozkład dnia
7:00 - 8:30
Obserwacja dzieci podczas zabaw swobodnych w kącikach zainteresowań lub zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela: konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, plastyczne, rozwijające spostrzegawczość, koordynację wzrokowo- ruchową, rozwijające kompetencje społeczno- emocjonalne.
Działania wspomagające rozwój dziecka – indywidualne wspieranie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym.
8:30 – 8:45
Zestaw porannych zabaw ruchowych.
8:45 – 9:15
Czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne – przygotowanie do śniadania. Śniadanie.
9:15 – 11:30
Zajęcia dydaktyczne realizowane zgodnie z założeniami podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego: matematyczne, przyrodnicze, muzyczne, polonistyczne, plastyczne, ruchowe, językowe. Zajęcia dodatkowe: rytmika, język angielski.
Zabawy na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze.
11:30 -11:45
Czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne – przygotowanie do II śniadania. II śniadanie.
11:45- 13:30
Zajęcia dydaktyczne realizowane zgodnie z założeniami podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego: matematyczne, przyrodnicze, muzyczne, polonistyczne, plastyczne, ruchowe, językowe.
Różne formy relaksu: słuchanie muzyki relaksacyjnej, muzyki klasycznej, słuchowisko, bajkowisko (w tym bajkoterapia), medytacja.
Realizacja wybranych projektów zewnętrznych. Sensoplastyka, doświadczenia i eksperymenty, zabawy badawcze, warsztaty kulinarne, joga, lego education.
13:30-14:00
Czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne – przygotowanie do obiadu. Obiad.
14:00 -15:15
Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy dziecka: zdolności i zainteresowania.
Działania wspomagające rozwój dziecka – indywidualne wspieranie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym. Gry i zabawy ruchowe, gry planszowe.
Zajęcia dodatkowe: j. hiszpański, tańce, judo, piłka nożna, robotyka.
15:15- 15:30
Czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne – przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
15:30- 17:00
Obserwacja dzieci podczas zabaw swobodnych w kącikach zainteresowań lub zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela: konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, plastyczne, rozwijające spostrzegawczość, koordynację wzrokowo- ruchową, rozwijające kompetencje społeczno- emocjonalne.
Zabawy na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym.